Ο μαθητής

 

Η σχολική τάξη αποτελεί μία κοινωνική ομάδα που αποτελείται από μαθητές της ίδιας ηλικίας και από τον ή τους ενήλικους εκπαιδευτικούς της, η οποία δραστηριοποιείται σε έναν συγκεκριμένο χώρο (κυρίως, το σχολείο) με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, σύμφωνα με τους σκοπούς του αναλυτικού προγράμματος και το οργανωτικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της (Ματσαγγούρας, 2003α).

 

Ο ρόλος του παιχνιδιού στη μάθηση
 

Μπορούμε να πούμε ότι η συμβολή του παιχνιδιού στη μάθηση ίσως είναι πιο σημαντική, ακόμη και από τη συμβολή των βιβλίων.

Όπως έχει αναφέρει και ο σπουδαίος Einstein «Το παιχνίδι είναι ανώτερη μορφή μάθησης» και η έννοια της φράσεως αυτής θα λέγαμε ότι έχει διαχρονική ισχύ, καθώς από την προσχολική μέχρι και τη σχολική ηλικία, το παιχνίδι προάγει την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως και τη μάθηση.

Ο Πλάτων, επίσης, έλεγε πως το παιχνίδι ενός μικρού παιδιού είναι η τέχνη που προορίζεται να ακολουθήσει. Έτσι, όχι μόνο συμβάλλει στη μάθηση, αλλά αναδεικνύει τις κλίσεις, τα ταλέντα και τις επιθυμίες ενός παιδιού.

Από τη μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερη ηλικία τα εκπαιδευτικά παιχνίδια τίθενται σε εφαρμογή και φυσικά μεταδίδουν γνώσεις στα παιδιά, διδάσκουν και δημιουργούν αισθήματα χαράς και ευτυχίας. Μέσα από αυτά, τα παιδιά εκφράζουν ιδέες, αποκτούν δεξιότητες, θέτουν νέους στόχους, έχουν κίνητρα και καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους.

 

 

Πρόσθετες πληροφορίες